Sabtu, 9 Januari 2016

JAMU BIDAN : MERAWAT SENGGUGUT

[AKU DAN SENGGUGUT...Arghhhh stress..]

Aku mula di datang cik piyad semasa aku darjah enam....itulah kali pertama aku datang bulan tanpa ada rasa sakit pape....menjengah sahaja bulan kedua....perghhh rasa dia mcm orang nak mati...serba tak kena aku rasa....rasa lenguh dkt kaki...rasa sakit perut yang menyucuk-nyucuk...kadangkala sampai muntah-muntah...diiringi dgn kerap nak ke bilik air....rasa mcm nak membuang tapi takde pape pun...seksanya..allah jelah yang tahu...berjalan dengan terbongkok-bongkok....
Setiap bulan aku rasa trauma bila cik piyad nk dtg..mulalah serabut dan stress...keadaan ini berlarutan sehingga aku berada di pusat pengajian tinggi....just imagine...tanpa family di sisi...seorang diri mengatasi
kesakitan....kawan2??? Dah pastinya mereka sering membantu...tp belaian dr seorang mak lg aku perlukan...well org yg tak mengalami serangan sengugut tak tahu macammana...sakitnya tak boleh nak digambarkan.
. seksanya aku, kejang kaki tangan..yg aku mampu buat??? Tidur mcm org kesejukkan utk kurangkan rasa sakit...
Di alam pekerjaan pun aku masih Ada masalah ini.bila kena time kerja....azabnya...berpeluh-peluh tunggu nak hbs waktu kerja....
Then alhamdulillah...aku berjumpa jodoh....mmg seronok kahwin...tp aku risau takut takleh mengandung...org ckp klu senggugut teruk...takleh pregnant... sebelum kahwin aku Ada amik supplement... tapi mahal...dkt rm200 tak mampu aku rasa nak maintain tiap2 bulan....then aku pregnant... suka Sgt time tu....
Ingatkan lepas bersalin senggugut dah hilang lenyap...rupanya tak
..sakitnya bila piyad datang n pada masa yg sama nk uruskan anak yg masih kecil....
.
Alhamdullilah sejak aku mengamalkan JAMU BIDAN masalah sengugut yang amat aku takut beransur reda...just imagine berapa lama aku tanggung..sekarang bila piyad aku rasa sakit2 perut manja jer..aku yakin lepas ne dgn izin Allah senggugut aku akan hilang terus asbab JAMU BIDAN...bak kata orang yg lebih arif..herba ne bersifat pemyembuh...sabar dan istiqomah dgn herba pasti hasilnya tip-top...
In shaa Allah..
Opsss sebelum jumpa jamu bidan ne..bukan tak pernah usaha utk hilangkan senggugut...ciap g jumpa doktor lg...hehehehe


.
Syukur sangat, asbab jamu bidan...aku dapat melalui hari2 ketika piyad dtng dgn lbh tenang.... kepada sahabat wanita yg senasib dengan ku,mengalami sengugut yg trauma cubalah JAMU BIDAN ni..bukan sekadar utk hilangkan sengugut tetapi untuk baiki hormon wanita kita..dirumus dgn 17 jenis herba tradisi BIDAN MELAYU INDONESIA turun temurun...harganya sangatlah murah hanya rm40 untuk 60biji!! Khasiatnya sgt lah banyak...

Tak percaya cuba sendiri..in shaa Allah pasti akan beli lagi

Khas utk mereka yg sayangi diri


Testimoni jamu bidan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan