Isnin, 26 September 2016

Jamu Jarak Manja : Khasiat Nenas Batu


Pernahkah anda mendengar tentang nenas batu? Sebenarnya nenas batu ni tidak sama seperti nenas yang biasa anda jumpa di kedai atau yang anda tanam sendiri di rumah tu. Lainnya, nenas batu ini kebiasaannya bersaiz kecil dan mempunyai tangkai yang panjang. Nenas batu ini asalnya dari Mesir, tetapi jangan anda terkejut sebab ianya ada ditanam di Malaysia. Ramai yang tertanya-tanya apakah kelebihan dan khasiat nenas batu berbanding nenas yang biasa?

Nenas batu mempunyai banyak khasiat dan merupakan antara buah-buahan yang mempunyai gred yang terbaik di dunia. Nenas batu mengandungi khasiatnya tersendiri seperti membantu melancarkan pembuangan angin dalam badan, membantu wanita-wanita selepas bersalin mengecutkan ruang rahim dengan cepat dan dikatakan boleh mengembalikan keremajaan ibu-ibu muda. Bagi ibu-ibu selepas bersalin, nenas batu sangat berkesan mengembalikan tenaga dalam badan dan menghangatkan semula romantika bersama suami tercinta. Selain itu, nenas batu juga dikatakan boleh melawaskan kencing serta mengawal hormon dalam badan wanita yang bakal mengalami putus haid atau menopause. 

Nenas batu juga berfungsi sebagai ubat tradisional untuk menyembuhkan pelbagai penyakit terutamanya darah tinggi dan strok. Bagi individu yang mengalami strok, sekadar minum dan sapukan pada tempat strok susah memadai. InsyaAllah akan sembuh. Nenas batu amat bagus untuk mengatasi masalah cepat letih, kurang daya seksual dan memulihkan semula urat-urat badan yang rosak. Penggunaan nenas batu amat digalakkan kepada wanita yang baru lepas bersalin ataupun wanita yang sudah berumahtangga.


Ramuan Jamu Jarak Manja

Baru-baru ni Empayar Jamu Bidan telah mengeluarkan satu produk baru yang berasaskan Nenas Batu iaitu JAMU JARAK MANJA (JJM). Selain daripada Nenas Batu, Jamu Jarak Manja ini juga telah diformulasikan khas daripada beberapa jenis herba terpilih iaitu Madu, Serapat dan Daun Sireh. Tetapi bahan utama Jamu Jarak Manja ini masih NENAS BATU. Mengapa Nenas Batu? Seperti yang disebutkan pada awal tadi, Nenas Batu mempunyai pelbagai khasiat yang sangat bagus untuk kaum wanita terutamanya bagi wanita selepas bersalin. 

Fungsi asas Jamu Jarak Manja adalah memfokuskan kepada mereka yang ingin menjarakkan kehamilan disamping menjaga kesihatan dalaman dan mengetatkan semula otot-otot vagina selepas melahirkan. 

Antara khasiat utama Nenas Batu yang ada pada Jamu Jarak Manja ini adalah : 

  • Mengecutkan rahim selepas bersalin, sekaligus menjadikan ibu-ibu sihat, cergas dan berseri dalam pantang, bagi ibu yang baru bersalin, ambil seminggu sekali sahaja 
  • Boleh dijadikan ubat untuk menjarakkan anak (perancang) – makan selepas bersama dan insert selepas bersama atau makan setiap hari selama tempoh hendak menjarakkan anak. 
  • Melawaskan kencing dan mengelakkan sakit batu karang serta buah pinggang 
  • Membantu melancarkan pembuangan angin 
  • Membantu ibu-ibu yang bakal menopause 
  • Jika rajin diamalkan makan/minum herba nenas batu, Insya-Allah 20 tahun lagi pun masih dara 
  • Mengubati penyakit buasir 
  • Merendahkan paras kolestrol dalam darah 
  • Membuang toksin dalam badan 
  • Melancarkan perjalanan darah 
  • Mencantikkan bentuk badan, pinggul dan payudara


Jamu Jarak Manja

60 biji dalam setiap botol
RM38 harga asal
PROMOSI hanya RM35 sahaja!


Teringin nak cuba Jamu Jarak Manja? boleh hubungi saya seperti dibawah. 


Salam Sayang
Stokis Jamu Bidan
AZURA KAMIS
0136789014

Tiada ulasan:

Catat Ulasan