Khamis, 2 Jun 2016

JAMU BIDAN : SAKIT TUMIT KAKI




AWAS!!!!!........ SAKIT TUMIT KAKI???? 
Kaum hawa sila baca
Siapa pernah rasa bila bangun pagi je, kaki pijak lantai terus rasa sakit??? Macam ada orang cucuk² dengan jarum je kat tumit kaki?? Nak berjalan bukan main seksa, terhenjut² sebab menahan sakit..
Mengikut pakar bidan, seseorang yang bila mana tumit kakinya sakit ianya ada kaitan dengan masalah peranakan rendah atau pun rahim rendah..
Namun untuk pengetahuan semua, sakit tumit kaki ada tiga kemungkinan :
rahim rendah
struktur tulang belakang dah lari posisi
kolestrol tinggi..
  
RAHIM RENDAH

Jika seseorang sakit tumit yang teramat ditambah pula rasa sakit di ari², itu tandanya anda ada masalah rahim rendah.. jika ada masalah rahim yang teruk kita boleh lihat bawah mata akan nampak lebam kehitaman..

STRUKTUR TULANG BELAKANG

Jika sakit tumit ditambah dengan kekejangan pada mana² bahagian badan sama ada di sebelah kanan atau kiri, dari hujung kaki atau mana² bahagian daripada salah satu bahagian tersebut itu bermaksud posisi tulang belakang dah lari dari kedudukan asal..
Perkara ini berlaku berkemungkinan anda pernah jatuh dengan kuat atau anda mengalami kemalangan beberapa tahun yang lalu.. duduk yang terlalu lama, berdiri terlalu lama, baring terlalu lama, semua aktiviti ini akan menyebabkan tulang belakang kita bermasalah..

 KOLESTROL TINGGI

Jika sakit tumit dan selalu rasa pegal di bahagian tengkuk itu adalah disebabkan kolestrol anda sudah berada pada paras yang tinggi..
Pegal bermaksud rasa tegang pada bahagian tengkuk.... lenguh n tegang...jika anda ada simptom² ini segera cari supplement yang boleh kurangkan kolestrol anda..

RAWATAN

🍁 untuk kes rahim jatuh segera lah ke rumah bidan untuk berurut dan sengkak rahim sebelum manjadi prolapse..
🍁 Untuk kes no.2 dan no.3, segeralah ke hospital untuk mendapatkan rawatan susulan.. sampai bila anda mahu menanggung kesakitan kan... namun kebiasaannya doktor akan memberi ubat tahan sakit.. jika ya tolong jangan amalkan makan ubat tahan sakit kerana untuk jangka panjang boleh mengakibatkan kanser usus..
Jika doktor dah sahkan anda mempunyai kolestrol yang tinggi, apa yang saya nak cadangkan ialah minyak masak jangan diguna berulang² kali.. cukup lah hanya sekali atau dua sahaja.. bahaya jika anda rasa pegal( lenguh dan tegang), segera cari supplement yang boleh mengurangkan kolestrol anda seperti :
> omega 3
>garlic oil
>virgin olive oil
>vco
>apple vinegar
>pomegranate juice

Alternatif lain ialah dengan mengamalkan makan JAMU BIDAN sebab herba dalam jamu bidan sesuai bukan hanya untuk masalah rahim rendah sahaja malah turut sesuai untuk ketiga² masalah di atas jika kita amalkan secara konsisten dan istiqamah..
Yang ada kolestrol saya cadangkan boleh amalkan makan jamu bidan bersama dengan omega 3 atau jamu bidan dengan garlic oil.. makan bagi konsisten sebab ini adalah sinergi produk untuk mengurangkan kolestrol dan dalaman wanita kita..
Setiap penyakit ada penawarnya... bergantung pada diri sendiri untuk berusaha, ikhtiar untuk mendapatkan penawar... 


PERUNDING KESIHATAN JAMU BIDAN
AZURA KAMIS
013-6789014

Harga Jamu Bidan RM40 sebotol
kandungan 60 biji setiap botol
caj pos RM7 bagi 10 botol kebawah.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan